Una guia pràctica ajudarà als ajuntaments a dissenyar ciutats més segures i accessibles

guia ciutat accessible

Servimedia (20/06/2013)

La Fundación Española para la Seguridad Vial, Fesvial, y Fundación ONCE, van presentar el passat dijous dia 20 de juny una guia útil per millorar la seguretat vial i l’accessibilitat a la ciutat. Està dirigida als tècnics municipals i recull solucions pràctiques per tal de resoldre els problemes d’accessibilitat urbana. Es tracta d’una guia –útil, visual i practica— objectiu de la qual es que tots els ciutadans millorin la seva mobilitat i seguretat a les ciutats. En la mateixa línia, no es pot obviar que també es un document força –pràctic i accessible – pels responsables municipals en seguretat vial.

El treball va destinat a totes aquelles persones amb responsabilitat dins l’àmbit municipal i que han de realitzar canvis a la infraestructura de les ciutats per millorar la mobilitat i seguretat vial. En aquest sentit, el document realitza un recull de les guies més destacades en temes d’accessibilitat i destaca qüestions bàsiques que afecten directament a la seguretat vial i al disseny de les infraestructures a l’entorn urbà.

En concret, la guia aborda en diferents fitxes solucions que tenen a veure amb voreres i itineraris, cruïlles, desnivells i altres elements que afecten a diferents zones de l’entorn urbà. El seu contingut es una clara aposta per adoptar una actitud pràctica a l’hora de cercar solucions per deixar de pensar únicament en les qüestions del disseny.

Guía

La guia es basa en aplicar uns principis concrets per facilitar el disseny de les solucions urbanes a la mobilitat, tenint en conta que tots tenim dret a la mobilitat i ser tractats en base a aquest principis:

Seguretat; prioritzant l’atenció als col·lectius més vulnerables a l’entorn urbà.

Igualtat per a tots; afavorint solucions flexibles que potenciïn l’autonomia, l’accessibilitat i facilitin la connectivitat.

Solucions senzilles i intuïtives; a proba de fallides, perceptibles, estètiques i econòmiques que minimitzin l’esforç de les persones amb majors dificultats.

Adequar la velocitat i intensitat del trànsit rodat per tal d’assegurar la coexistència de vehicles i vianants

Be Sociable, Share!