I FÒRUM D’ACCESSIBILITAT A L’AIRE LLIURE

forum_accessibilitat

La societat actual s’ha anat distanciant cada cop més de l’entorn natural. La vida urbana, la feina, les presses i altres factors no ens permeten gaudir de la natura. Sovint la visita als espais naturals, a les platges o als jardins urbans proporciona plaer, salut i ajuda a desconnectar de l’estrès quotidià.

Tanmateix, per a un 40% de la població, no és tan sols un problema de trobar el moment. Molts ciutadans es troben amb impediments més o menys importants: sensorials, de mobilitat o de comprensió que els impedeixen gaudir de la natura.

Una part d’aquestes limitacions són fàcilment superables aplicant sentit comú al disseny dels accessos als espais o als materials d’acompanyament. D’altres limitacions necessiten recursos dissenyats expressament, de vegades complexos o costosos.

El I Fòrum d’Accessibilitat a l’Aire Lliure neix amb la voluntat d’esdevenir un punt de trobada i reflexió, entre els dissenyadors d’espais a l’aire lliure, els responsables dels espais naturals, els experts en accessibilitat i els usuaris, sobre com dissenyar i equipar els espais on els ciutadans es troben amb la natura, per tal de fer-los accessibles a tota la societat.

Per primer cop al nostre país, arquitectes, enginyers tècnics agrícoles, gestors d’espais protegits, administradors, gestors de jardins, educadors, dissenyadors, empresaris turístics i tècnics, intentarem compartir experiències, coneixements i projectes d’un futur més social i ambiental que mai.

Accedir al web del Fòrum

Be Sociable, Share!