TARRAGONA: Turisme Accessible i Atenció al públic amb discapacitat i altres necessitats diverses

Anfiteatre romà de Tarragona

El Grup de Ciutats de Patrimoni dela Humanitatd’Espanya ila PlataformaRepresentativaEstatal de Persones amb discapacitat Física (PREDIF), realitzen des de l’any 2010 diferents actuacions en matèria d’accessibilitat en l’àmbit turístic.

Des de l’any 2000, PREDIF desenvolupa un programa de Turisme Accessible a través del qual treballa en la sensibilització, formació, assessoria i investigació sobre l’accessibilitat al turisme i l’oci, en col·laboració amb entitats públiques, fundacions i empreses privades del sector. El seu objectiu es contribuir a la normalització del turisme per les persones amb discapacitat i que puguin utilitzar i gaudir, al igual que la resta de la població, els entorns, productes, serveis i bens turístics de qualsevol destinació.

Amb aquesta finalitat es treballa per promoure el turisme accessible a les Ciutats Patrimoni dela Humanitati realitzar accions que contribueixin a millorar l’accessibilitat al turisme, tant a les infraestructures com a la informació i el tracte a visitants i clients. En aquest sentit, cal fer menció de la intervenció que l’any 2010 van portar a terme a Tarragona, com a Ciutat Patrimoni dela Humanitatque és  i que consistí en la diagnosi de l’accessibilitat de l’Amfiteatre Romà.

¿Que representa el turisme accessible?

Al turisme accessible tenen la mateixa importància tant les característiques d’accessibilitat que presenta un establiment turístic com el servei que s’ofereix en el mateix. Per aquesta raó és important que els professionals del sector turístic rebin una formació que els permeti conèixer en profunditat, no tan sols, les necessitats de les persones amb discapacitat, sinó que també ha de conèixer les característiques d’accessibilitat que te l’edifici, establiment o instal·lacions en les que treballa per poder informar a les persones interessades amb el màxim grau de precisió i veracitat.

Per aquestes raons, el Grup de Ciutats Patrimoni dela Humanitatd’Espanya (Alcalà d’Henares, Àvila, Càceres, Córdoba, Conca, Eivissa, Mèrida, Salamanca, Sant Cristóbal dela Laguna, Santiago de Compostela, Segovia, Tarrgona i Toledo) en col·laboració amb el Ministeri d’Educació Cultura i Esport, va encomanar, en el seu moment, a PREDIF la organització de 13 cursos de formació (un a cada Ciutat Patrimoni) sobre “Turisme Accessible i Atenció al públic amb discapacitat i altres necessitats diverses”

El passat 29 d’abril es va realitzar la sessió d’aquest curs ala Salad’Actes de l’Istitut Municipal d’Educació (IMET) de Tarragona. L’acte va està presentat per la regidora d’Educació i Patrimoni de l’Ajuntament de Tarragona (Carme Crespo) i pel president dela FederacióECOM(Antonio Guillén). Com a ponents del curs es va contar amb Tatiana Alemán ( Arquitecta i Directora Tècnica de PREDIF), Isidro Martín del Río (Tècnic d’accessibilitat de PREDIF) i Raquel Canals (Arquitecta del departament de projectes de l’Ajuntament de Tarragona

Entre els assistent, els quals la major part eren estudiants de l’escola de turisme de Cambrils, va estar present i representada la Fundació Tarragona Unida, del Col·legi d’Aparelladors Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Tarragona.

Presentació del curs

Pràctica "posat en el meu lloc"

Pràctica “posat en el meu lloc”